Cogonez fuseert met XXS Amsterdam
Innovatiecel succesvol geïntegreerd

Amsterdam, 1 april 2022

Het 1,5 jaar geleden aangekochte innovatiebureau Cogonez fuseert met XXS Amsterdam. Cogonez, opgericht in 2018 door Arjan Leest en Bas Oosterwal, is geheel geïntegreerd binnen XXS en heeft sinds haar komst veel goeds gebracht op het gebied van vernieuwing en digitalisering. Met deze fusie is de innovatiecel succesvol geïntegreerd en komt de naam Cogonez te vervallen.

Nu de beoogde en geplande fusie is afgerond, hebben Arjan en Bas besloten wat anders te gaan doen. Het ondernemerschap roept en ze gaan per 1 mei weer voor zichzelf starten.

XXS Amsterdam gaat hiermee als bureau een nieuwe fase in. Sanne Tolsma, Managing Director van XXS Amsterdam, is zeer positief over de ontwikkelingen. ‘Na een succesvol jaar waarin XXS veel pitches heeft gewonnen, is de start van 2022 voor ons ook veelbelovend. De geïntegreerde aanpak van XXS samen met de andere bureaus van het marketing- en communicatieplatform Candid, waar XXS een onderdeel van is, resoneert goed bij klanten. Ook nieuw talent weet ons te vinden en gelooft in onze aanpak: dat het beste creatieve werk wordt gemaakt in kleine teams.’